tirsdag den 5. juni 2012

Dag 11

Dag 11:

Stod op kl. 7 og vækkede de andre lidt over 8 for at vi kunne nå morgenmad som sluttede kl. 9. Den så kedelig ud, så vi nøjedes med noget at drikke. Efter en hurtig pakning og så klar til at tjekke ud fandt vi vej til IHOP (International House Of Pancakes) til noget morgenmad. Det var bestemt ikke værst.

Da vi havde fået sunket den sidste bid af de fantastiske pandekager hos IHOP, satte vi kursen mod dagens primære og som ville vise sig at være dagens eneste attraktion.. "Arches National Park". Vi havde regnet med at det nok ville tage en time eller to, men det endte med at tage en del længere. Dog ramte vi først lige hvad Jacob tror er USA's største magasin Macy's. Der fandt vi lidt beklædning og Rasmus købte et fedt Fossil ur.

Det var igen Jacob der kørte, og vanen tro, var der stejle sider ned i Arches National Park :). Efter de første par stop på ruten inde i parken ved de forskellige udkigspunkter, valgte vi at dreje ind af et 4x4-spor selv om at vores kun var baghjulstrukket. Det viste sig også at trækket ikke var problemet, men frihøjden.. På et tidspunkt måtte vi simpelt hen stoppe for ikke at skade bilen, så vi parkerede og startede med at gå.

Et godt stykke videre af den sti vi forsøgte at køre på, var der en arch ved navn "Eye of the Whale". Jeg var klar til at gå det sidste stykke som jeg vurderede til at være 2-3 kilometer på gåben da vores køretøj ikke var rustet til turen. De andre mente ikke at de gad at gå de 2-3 kilometer i 35 graders varme så jeg blev nedstemt og vi kørte videre på ruten efter at have kørt tilbage at det 4 x 4 trail vi havde fået begivet os ud på.

Vi kørte rundt og så en masse af de naturlige buer i klipperne, og endte på et tidspunkt et andet sted hvor en gåtur på 5 km var nødvendig.. Denne gange fik jeg lov at gå, mens de kørte op et andet sted og kiggede på samme bue, bare fra en anden vinkel. Da jeg var nået 1/3 havde jeg allerede fortrudt, ikke mindst fordi at jeg var træt, men også fordi at det gik temmelig meget op ad. Der var så ikke andet at gøre end at slå stædigheden i gear og gå videre. Det var da også det hele værd da jeg nåede buen, men jeg manglede jo stadig vejen tilbage (suk). Da jeg nåede ned til de andre, var vi enige om bare at køre til motellet.. vi havde set nok nu :D. 1½ times tid senere nåede vi der til, bar ind og så gik de andre i poolen.. jeg var for kvæstet til at orke det ^^.

Dagen i morgen bringer os til The Grand Canyon samt Monument Valley, så følg med og se de fede billeder vi får taget.

 












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Kenneth (redigeret af Jacob)
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar